Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت سیمان سبزوار در خصوص گزارش حسابرسی ویژه شرکت سنجش سهام توضیحاتی ارائه نمود.

"سبزوا" در خصوص گزارش حسابرسی ویژه شرکت سنجش سهام توضیح داد

به گزارش کدال نگر بورس24 ، شرکت سیمان سبزوار در خصوص گزارش حسابرسی ویژه شرکت سنجش سهام اظهار داشت:  گزارش حسابرسی منتشر شده مربوط به دوره عملکرد سال مالی 1400-1402 (دوره تصدی هیئت مدیره سابق) می باشد و ارتباطی با دوره استقرار هیئت مدیره فعلی ندارد.

بنابه درخواست سهامداران در مجمع عادی به طور فوق العاده مورخ 1402.02.21 که به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره تشکیل گردیده بود، هیئت مدیره جدید برای بررسسی معاملات رخ داده در شرکت سیمان لار سبزوار و شرکت های فرعی اقدام به انعقاد قرارداد حسابرسی ویژه جهت شفافیت و رفع ابهام برخی موضوعات گرفتو گزارش حاضر حاصل این بررسی است.

2- هیئت مدیره به عنوان جزء اصلی حاکمیت شرکتی در کنار سهامداران و مدیریت عامل ، نقش عمده ای را در برابر ذینفعان بر عهده دارد و پیش نیاز آن که هیئت مدیره بتواند به نحو مناسبی به نقش ها و مسئولیت ها و وظایف خود جامه عمل بپوشاند آن است که درک جامعی از قوانین و مقررات مربوط به حاکمیت شرکتی و اصول و استانداردهای آن داشته باشد و به تناسب الزامات حاکمیت شرکتی، تغییرات سازنده ای را در حوزه ترکیب ، مدیریت جلسات، مدیریت اطلاعات، آموزش و ارزیابی هیئت مدیره تجربه کند.

بی تردید در پی این تحولات و تغییرات است که هیئت مدیره می تواند نقش متنوعی همچون نقش خدماتی ، نظارتی، تامین منابع و راهبردی را با اثر بخشی بالا ایفا کرده و شرکت را در شرایط سخت بازارهای داخلی کشور یاری رساند، مسئولیت های هیئت مدیره در یک دسته بندی مناسب در هلدینگ سیمان لار سبزوار، به دو حوزه داخلی و خارجی تفکیک شده اند.

مسئولیت های خارجی هیئت مدیره شامل مسئولیت های قانونی و اجتماعی است ، در حالیکه مسئولیت داخلی آن ها موارد بسیاری همچون تدوین رسالت شرکت، کنترل و نظارت، رهبری کارکنان و مدیریت را شامل می شود.

علاوه بر این موارد ، هلدینگ سیمان لار سبزوار که دارای شرکت های فرعی و وابسته است در راستای افشاء و شفافیت اطلاعات، صیانت از حقوق سهامداران و بهبود سایر اصول حاکمیت شرکتی، دستورالعمل ها ، آیین نامه های متعددی را به شرکت های زیر مجموعه ابلاغ کرده است.

یکی از مهمترین وظایف هیئت مدیره، ایجاد، استمرار و تقویت ساز و کارهای اثر بخش جهت کسب اطمینان معقول از محقق شدن اصول حاکمیت شرکتی در شرکت می باشد.

رعایت و اجرای دقیق نقش ها، مسئولیت ها و وظایف هیئت مدیره با تاکید بر قانون تجارت و دستورالعمل های حاکمیت شرکتی بورس اوراق بهادار مورد بررسی و سرلوحه قرار گرفته است و توسط هر یک از اعضای هیئت مدیره در شرکت های گروه، جزو الزامات هلدینگ سیمان لار سبزوار هم می باشد.

هیئت مدیره گروه مسئولیت نظارت و مدیرت بر منابع شرکت را بر عهده گرفته برای حصول اطمینان از کیفیت و کمیت مناسب منابع و مدیریت اثر بخش منابع، همچنین نظارت بر برنامه های اجرایی شرکت نیز توسط هیئت مدیره کنترل می گردد و برنامه ریزی اثر بخشی جهت تحقق رسالت هلدینگ در نظر گرفته شده است.

استقرار و به کارگیری کمیته های تخصصی از جمله کمیته انتصابات، کمیته ریسک، کمیته حسابرسی  در هلدینگ سیمان لار سبزوار و فعالیت آنها تحت نظر هیئت مدیره، برپایی منظم جلسات هیئت مدیره، حضور عضو ناظر در شرکت های فرعی و همچنین جذب افراد توانمند به عنوان عضو مستقل کمیته حسابرسی و استقرار و برپایی سیستم کنترل داخلی از دیگر مواردی است که برای اثر بخش بودن بازوهای نظارتی هیئت مدیره در نظر گرفته شده است.

در پایان اعضای هیئت مدیره سعی دارند بر پایه اصول وفادار بودن، مسئول بودن و عادلانه رفتار کردن، نقش پررنگی در اعمال اصول حاکمیت شرکتی و در نتیجه به حداکثر رساندن منافع سهامداران را انجام دهند.سبزواسبزوا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24